23 Eylül 2013 Pazartesi

PEKMEZLİ TURŞU YAPTIM.


İlk kez pekmezle turşu yapıyorum. Arkadaşım yapmış, yedim inanılmaz güzeldi.

 5 Kg. iki kavanoz ve şu yanlardaki gördüğünüz iki küçük kavanoza 7 kilo kelek ve 4 kilo da salatalık turşuluğu aldım. 5-6 tane keleği de yemek için ayırdım. Yani aşağı yukarı 10 kiloluk turşulukla yapmış oldum.
Malzemeler:
2,5 Lt. ılık su (bu su sadece 2 büyük kavanoz için anca yetti. Küçüklere ayrıca 1/2 Lt su hazırladım.)
5 yemek kaşığı deniz ya da kaya tuzu (her 1 kiloya 2 yemek kaşığı hesap edildi.)
2 baş sarımsak
1/2 kahve fincanı pekmez
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1/2 çay bardağından az fazla sirke.

Yapılışı:
Salatalıkları bir kere bıçakla delip, keleklerin de büyük olanlarını bölüp kavanoza yerleştirdim. Ilık suyun içinde tuzu eritip suyu kavanozlara boşaltım. Diğer kalan tüm malzemeleri en üstüne döküp, ağzını sıkıca kapatıp bir kaç kez alt üst ettim. Kilere kaldırdım. Arada bir gidip altüst ediyorum. Bunu 1 hafta boyunca yaptım. Şimdi afiyetle yenmeyi bekliyor:)))

9 yorum:

Banuca dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki, canım çekti :)
Aldım tarifi, artık seneye denerim herhalde :)

EMEL dedi ki...

Banu ablacığım, küçük kavanozu açtık, tadına baktık gerçekten çok lezzetli. Mutlaka deneyin.

Banuca dedi ki...

Deneyeceğim Emelcim, afiyet olsun, ellerine sağlık canımcım :)

Pelin dedi ki...

Merhabalar,
Pekmezli turşunun çok lezzetli olduğunu duymuştum. Internette tarifinizi gorunce hemen denedim. İlk denediğim 1 kavanoz acı biber turşusu muhteşem oldu :) Sonradan yaptığım salatalık turşusunda ise kapakları yeni olmasına rağmen beyaz tortular oluştu ve suyun berraklığı bozuldu. Neden olabilir dersiniz?
Bir de pekmez miktarını sormak istiyorum. Ben küçük kavanozlara yapmıştım turşuları. Her kavanoza 1/2 fincan pekmez mi koymalıyım? Yoksa pekmezi de kavanozlara paylaştırmalı mıyım?

Teşekkür ederim :)

EMEL dedi ki...

Pelin hanımcığım, yorumunuzu çok geç gördüm. Çok özür dilerim. pekmezi 5 litrelik kavanoz için 1/2 fincan. Daha küçük kavanoz da ise mesela 1 litrelikte ; 1 çay kaşığı.
Bulanıklık niye oldu ben de anlamadım inanın. Benikinde olmadı öyle bir şey.
Umarım geçte olsa yardımcı olabilmişimdir. Giremedim bloğuma bazı telaşelerden dolayı.
Sevgilerimle,

Adsız dedi ki...

1 litrelik kavanoz için ne kadar malzeme kullanmalıyız

Unknown dedi ki...



Damat Kahve Fincanı Süslemesi bu özel gün için çok güzel bir fikir, akılda kalıcı bir hatıra için güzel süslenmiş fincenler şart. püf noktası olarak söyleyeyim fincanı sakın atmayın yıllar sonra başına geçip geçmişi yaad edebilirsiniz.

Unknown dedi ki...

çok guzel olmuş harıka
toptan koli,kutu kolikarton koli,
kraft koli,ev taşıma kolisi,
taşınma kolisi,taşıma kolisi,
köpük koli,banlonlu naylon pat pat,
tek oluklu koli,çift oluklu koli,
kilitli kutu,koli satın al,
boş koli,hazır koli,
şişli kolici,mecidiyeköy karton koli,
mecidiyeköy koli,karton kutu koli,
bakırköy kolici,ikitelli kolici,
istoç kolici,toptan kolici,
karton kolici,mecidiyeköy kolici,
mecidiyeköy karton kolici,merter kolici,
koli imalatı,baskılı koli,
baskısız koli,zeytinburnu kolici,
okmeydanı kolici,çağlayan kolici,
kolici.com,karton kolici,
toptan koli fiyatları,tek oluklu koli,
et balık kolisi,esenyurt karton kolici,
kolici,boş karton koli,
esenler kolici,boş koli satın al,
ucuz kolici,arşiv kolisi,
kitap kolisi,istoç koli,
büyük boy koli,mutfak eşyası taşıma kolisi,
taşınma kolisi seti,taşınmak için koli,
ev taşımak için koli,<a

gulseren ulfet dedi ki...

Duyduğuma göre kuru tuzlama yaparsanız o beyazlıklar olmuyormuş