24 Nisan 2013 Çarşamba

Firkete oya, kurdeladan çiçek yapımı ve çerçeve yapmayı öğrendim.

 
Teyzem ve Eskişehir'de el sanatları öğretmeni olan teyzemin kızı geldiler bize. Ne çok özlemişim. Aynı gün üç ayrı beceri birden öğrendim. Benden mutlusu yoktu inanın:)
Kendi kendime ilk denememde firkete oyayı becerememiştim. Meğer varmış bir mahareti. Böööyle teyzem gösterdi ben baktım, aaa kolaymış dedim ama elime aldım ip başka yerde firkete başka yerde:)))) bir iki deneme derken öğrendim :)))))))))))
 
 
 
Önce üç kere doluyoruzzz alt zemin krem ipimizi firketeye,
 
 
 
sonra mavi renkteki bir önceki ilmekin altından girip krem ipime bağlıyoruz.

ve istediğimiz miktarda sıkıiğne yapıp,  mavi ipimizin tığıdaki ilmeğini büyütüp aşağıdaki gibi firketeden geçiriyoruz, bunu yapmazsak ilmek fırtar, sökülürmüş. Yeniden aynı modeli devam ederek oyayı ilerletiyoruz.


 

işte modelimizzzzz , öğredim yani süperrr:)))

sonra aldım bu oyayı ben nereye o oraya. Burada da bahçemişde oturmuşum çimlerin üzerinde ooh

şıkır şıkır firkete oya elişim

nasıl olmuş ama:)))))))ben yaptım, ben yaptım.

 
 
 Sonra teyze kızı o gün ikinci olarak çerçeve yapmayı gösterdi. pamuk,karton, yapıştırıcı kullanarak çok şeker , şirin mi şirin bir çerçeve çıktı ortaya. Bayıldım.

iç kısmı;
 

 
İşte 3. olarak nasıl yapacağımı gösterdiği kurdela ile çiçek yapımı. Böyle o şipşak yapıveriyor ben gözümü açıp kapatana kadar.
Şimdi ben neler neler yaparım bu öğrendiklerimle :))) Kısacası benim için öğrenmenin verdiği hazla, çok kârlı bir gündü.

4 yorum:

YEB AKADEMİ dedi ki...

yaşasın kısa günün karı

EMEL dedi ki...

Di mi ama:) Ben de öyle düşünüyorum:) Öğrenmek gibisi var mı:)

Selma dedi ki...

Merhaba Emel hanım, hala sizi takip etmeye devam ediyorum ancak yeni bir şeyler göremedim acaba bıraktınız mı el işi yapmayı ?

EMEL dedi ki...

Merhaba Selma hanım, yok hayır aynı hızla devam ediyorum ama elimdeki işi bitiremediğim gibi iki şal bitirdim ama yüklemeye fırsatım olmadı. Bir yandan yeni katıldığım dernek yemekleri diğer yandan yeni emekli olduğum için hayırlı olsuna gelen gidenlerim yani bir hayli yoğun geçen bir dönemdeyim:))) Ama beni takipte olmanız cidden çok hoş bir duygu teşekkür ederim:)Sevgiyle kalın.