1 Eylül 2013 Pazar

Son kış hazırlıklarım ve bir küçük keçe çalışması

Bugün sabah 7:30'da dışarıda kalvaltımızı yapıp 8:30'da manavın kapısında bulduk kendimizi:) Biz manavcıdan önce manavın önünde beklediğimiz için, bu kadar erken müşteri beklemiyordu sanırım ki garip garip baktı önce bize:))))))) Neyse, neler yaptım ;  4 Kg kırmızı biber aldım yarın sos yapacağım, Ama bu üç taneyi de kıyıp buzluğa attım kullanmak için. Arkadaşlar yapmış güzel olmuş, 
denemelik ben de yaptım.


 Bir kasa da domates aldım, yaklaşık olarak 20 Kg. En büyük tencerem düdüklü tencere olduğu için bunun ancak 1/4'ünü ancak yapabildim. Yarın devam edeceğim. Çok işim var yarın çok.
 Geçen yıl kabuğunu, çekirdeğini ayırmadan blenderden geçirip az yağ ve tuzla kaynatıp koymuştum kavanozlara. Bu sefer ise, kabukları soyuldu süzgeçten geçirilip çekirdeklerinden arındırılıp az zeytinyağı ve tuzla yaklaşık 1 saat kaynatıp, fırında da yarım saat 200 derecede  fırınlayıp sıcakken kavanozlara koyup, yeni kapaklarını kapatıp ters yüz yaptım. Tadı çok lezzetliydi.Yarın aynı işleme devam edeceğim. Kışın afiyetle yeriz inşallah. Buraya resmini koymadığım bir de kurutmalık biber yaptım. Bugün çok yoruldum ama çok.


 Bu arada küçük bir de zürafa anahtarlık yapasım geldi.



2 yorum:

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

Kolay gelsin ellerinize sağlık, bende geçen haftasonu 3 kg kırmızı biberden fırında turşu yaptım. 4 yarım kg luk kavanoz oldu. tavsiye ederim. Tarif blogumda var.

EMEL dedi ki...

Gerçekten güzel görünüyor. Tarifinizi deneyeceğim. Teşekkürler. Sevgiyle kalın.