Bu gadget'ta bir hata oluştu

19 Ocak 2014 Pazar

Bluz diktim.


Dikiş kursuna devam. Elbiseyi bitirir bitirmez 2008/02 Burda dergisi'nden bu modeli seçtim.


 Ne kadar kolaymış gibi görünüyor değil mi. Oysa ki kumaşımın desenleri aşağıdaki gibi olunca:
yani böyle bir desen. Hocamız dedi ki burada önemli olan desenlerin denk gelmesi.

 Ön parçayı kestikten sonra, kesilen ön parçayı alıp desenleri denk gelecek şekilde arka parçanın patronunu
ön parçanın desenlerine denkleştirip yerleştirip, iğneleyip öyle kestik.
bol teğel aldım. İnanılmaz kayıyor kumaş. Ama ben yine de özene bezene o kaysa da bezmeden aldım bol teğellerimi. Birleştirip parçaları, giydim . Gerçekten de tüm parçaların desenleri birbirini takip etti. Ama ben, evet ben yakayı tersine yerleştirmişim , acemilik:)))))))
Neyse düzelttik, makinelerini çektim, çift kat overloğunu geçtim.  Kollara biye geçtim: 4 cm. uzunluğunda kol oyuntusu uzunluğu kadar dikdörtgen verev kumaş kesip ikiye katlayıp ütüledim. sonra da onu kol oyuntusuna paralel ( ön yüzüne) teyeyelip makine geçip, çevirip baskı dikişi yaptım. Yakayı da verevine kestik. (Böylece kumaş daha iyi çevrilecekmiş. Kasmayacakmış kumaş yani. Döküm döküm olması içinmiş.)


Ve bitirdim. Efil efil yazlık bir bluzum oldu. Maliyeti ise sadece 4 lira. 


2 yorum:

yelda ersozlu Bakirtas dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş.güle güle giyin.dikiş dikmeminin en sevdiğim yanı giydiğiniz kıyafetlerin size özel olması. tabiii ki çarşıda satılanlarında yeri ayrı ama ben farklı olmayı seviyorum galiba.

EMEL dedi ki...

Yelda hanımcığım, beğenmenize sevindim. Aynen katılıyorum size, diktiğinizi giymek harika bir duygu.
Dikiş konusunda daha çekirgeyim ama
her şey yapa yapa öğrenilmez mi. Denemelerim devam edecek yani:))))))